civil war psoterHet is weer zo ver. Wederom draait er een Marvel film in de bioscopen. En dan moet ik daar natuurlijk naartoe en er hier met jullie even over praten. Civil War is de derde film met Captain America in de hoofdrol en er werd wereldwijd behoorlijk naar deze film toegeleefd en uitgekeken. De Civil War verhaallijn is namelijk één van de interessantste uit de Marvel Comics. Maar levert dat dan ook meteen een goede film op?

In de laatste Avengers film, Age of Ultron, begon de relatie tussen de verschillende superhelden enige scheurtjes te vertonen. Vooral tussen Tony Stark (Iron Man) en Steve Rogers (Captain America) boterde het niet helemaal lekker meer. Dat conflict escaleert verder in Civil War. Als ook de regering zich begint te bemoeien met het werk van de Avengers ontstaan er twee kampen, die allebei hun gelijk proberen te halen. En zo krijgen Earth’s mightiest heroes het met elkaar aan de stok. Uiteraard komt er nog wel het één en ander bij kijken, maar meer zal ik hier verder niet verklappen.

Het vorige deel in de Captain America reeks, The Winter Soldier, wordt gezien als één van de beste Marvel superhelden films. De vette actie, het interessante verhaal, dat veel deed denken aan een soort spionage thriller, de toffe karakters. Alles samen maakte Winter Soldier gewoon een hele sterke film. Civil War wordt wederom geregisseerd door de Russo broers, die dus ook Winter Soldier voor hun rekening namen. En dat zie je er aan terug. Met name in de ongekend vette actie. Civil War heeft van alle Marvel films de allertofste actie scene’s. De verschillende gevechten zijn stuk voor stuk geweldig om te zien. Vaak zat ik met een grote glimlach op mijn gezicht te kijken.team cap

Ook zit de film stampvol met toffe karakters. Zo zijn er natuurlijk de Captain en Iron Man, maar maken onder andere ook Black Widow (Scarlett Johansson), Vision (Paul Bettany), Falcon (Anthony Mackie) en Ant-Man (Paul Rudd) hun opwachting. Maar het vetste zijn natuurlijk de twee nieuwe helden die worden geïntroduceerd. Black Panther (gespeeld door Chadwick Boseman) is een hele sterke toevoeging en is een genot om naar te kijken. Zijn outfit en moves zijn ontzettend vet neergezet. Maar ook de introductie van de nieuwe Spider-man (dit keer gespeeld door Tom Holland) vond ik heel erg tof. Wel moet ik zeggen dat Civil War moeilijk zal zijn voor nieuwkomers. team iron manDoor de werkelijk enorme hoeveelheid aan karakters is het toch wel aan te raden een aantal van de eerdere films te hebben gezien.

Civil War is visueel een waar feestje. De actie spat werkelijk van het witte doek en ik heb me geen moment verveeld. De film voelt misschien wat meer aan als een Avengers film, door de grote hoeveelheid karakters en uiteindelijk had ik iets meer van de climax verwacht. Maar dat zijn dan ook zo ongeveer mijn enige puntjes van kritiek. Ga de nieuwe Captain America bekijken, want Civil War is opnieuw een ijzersterke Marvel film. Wat een genot voor ons nerds, Marvel blijft maar met toffe films komen. Civil War is een no-brainer voor elke comic book fan en ik denk dat eigenlijk iedereen zich wel kan vermaken met de nieuwe Captain America. Al is het alleen al vanwege de fantastische actie scenes. Go team Cap!

2 reacties op ‘Captain America: Civil War Review (geen spoilers!)

1. Begin vond ik ietwat traag, maar voor de actie alleen al is deze het kijken waard. Die vliegveld scene kijk ik graag nog een keer als de film op VOD beschikbaar is.